HeiQ en GQ Apparel brengen biogebaseerde koeling naar denim in Thailand

HeiQ en het in Thailand gevestigde tech kledingmerk GQ Apparel werken samen om innovatieve koeling te brengen in denim in Thailand, en een revolutie teweeg te brengen in kleding met duurzame en high-performance technologieën.

HeiQ, wereldwijd marktleider op het gebied van textiel- en materiaalinnovatie, kondigt met trots een strategische samenwerking aan met GQ Apparel, een vooraanstaand technologiemerk uit Thailand. GQ Apparel breidt haar denim aanbod uit met HeiQ’s geavanceerde koeloplossing en markeert daarmee een belangrijke mijlpaal in de Zuidoost-Aziatische markt. Het denimsegment van GQ Apparel werd in augustus gelanceerd en onderstreept de toewijding van het bedrijf aan innovatie, superieure textielprestaties en het oplossen van consumentenproblemen. Door HeiQ’s biobased technologie HeiQ Cool te integreren, introduceren de nieuwe GQ Cool Tech™ Jeans een nieuw tijdperk van denim dat de verwachtingen overtreft van moderne consumenten die waarde hechten aan kwaliteit, functionaliteit en verantwoordelijkheid voor het milieu. Door het traditioneel warme weer in Thailand is het onpraktisch om jeans te dragen omdat ze te warm worden. De gelokaliseerde toepassing van HeiQ Cool in de beenzone lost dit probleem op door dragers een onmiddellijke koele sensatie te bieden wanneer ze de jeans aantrekken, en de hele dag door te blijven koelen. De koeltechnologie, gekoppeld aan een gedetailleerd, pijnpuntoplossend ontwerp, onderging een intensief onderzoeks- en ontwikkelingsproces waarbij meer dan 500 prototypes werden getest. 95% van de consumenten die deelnamen aan een draagproef gaven de voorkeur aan de GQ Cool Tech™ Jeans boven hun gewone jeans. De jeans, die door de lokale media werd geprezen om hun innovatieve ontwerp, is een virale sensatie geworden in Thailand, met video’s waarin de koeltechnologie wordt getoond die sinds de lancering miljoenen keren is bekeken, likes en gedeeld. De samenwerking tussen GQ Apparel en HeiQ zet een nieuwe standaard voor de industrie en sluit aan bij de toewijding van beide bedrijven aan duurzaamheid. Mike Abbott, hoofd van de business unit Textiles & Flooring van HeiQ, licht toe: “We zijn verheugd om samen te werken met GQ Apparel, een bedrijf dat onze toewijding aan innovatie en duurzaamheid deelt. Deze unieke samenwerking versterkt niet alleen onze aanwezigheid op de Zuidoost-Aziatische markt, maar benadrukt ook onze toewijding aan het ontwikkelen van onderscheidende biogebaseerde oplossingen die nieuwe maatstaven zetten in de textielindustrie.” George Hartel, Chief Commercial Officer van GQ Apparel, voegt hieraan toe: “Bij GQ Apparel hebben we altijd de grenzen verlegd van wat mogelijk is in kleding door technologie te omarmen. Onze samenwerking met HeiQ markeert een volgende gedurfde stap in onze reis om echte uitdagingen op te lossen door middel van innovatie. Met GQ Cool Tech™ Jeans zetten we niet alleen een nieuwe standaard voor denim in Zuidoost-Azië – we herdefiniëren comfort op een manier die onze klanten echt aanspreekt. Deze samenwerking laat onze toewijding zien aan het meedogenloze streven naar oplossingen die het leven beter maken voor mensen die in een warm klimaat leven.”